Društvo

Formira se gradilišni kamp na trasi brze saobraćajnice

FOTO: Boom93/M.Veljković

FOTO: Boom93/M.Veljković

Grad Požarevac ustupio je zemljište preduzeću „Koridori Srbije“, a trenutno se na istom radi na formiranju gradilišnog kampa koji će biti dat na korišćenje kompaniji koja radi na izgradnji brze saobraćajnice Požarevac-Veliko Gradište-Golubac.

Zemljišta površine od 3 hektara i 80 ari dato u zakup bez nadoknade preduzeću „Koridori Srbije“.

U odluci se ističe da prema potpisanom komercijalnom ugovoru za izgradnju brze saobraćajnice petlja Požarevac – Požarevac – Veliko Gradište – Golubac između Vlade Srbije, Koridora Srbije i kineske kompanije Šandong,  koridori su dobili ovlašćenje da u ime izvođača radova mogu da preduzimaju potrebne pravne i faktičke radnje u vezi realizacije izgradnje ovog puta.

Baner Boom93 Android aplikacija

Samim tim kineska kompanija Šandong je ovlašćena  da preduzima radnje na izgradnji gradilišnih kampova.

Kineska kompanija Šandong, ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Koridori Srbije  potpisali su ugovor, vredan 337 miliona evra, o izgradnji puta od Požarevca do Golupca.

Foto: GeoSrbija/ Zemljište koje se ustupa za gradilišni kamp

Izgradnja brze saobraćajnice počela u novembru prošle godine

Podsetimo, izgradnja brze saobraćajnice počela je 5. novembra 2021. godine. Glavni izvodjač radova je kineska državna kompanija Šandong haj spid (Shangdong Hi Speed Group) a podizvodajači će biti srpske firme. Početku radova prisustvovali su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, ambasadorka Kine Čen Bo i predstavnici komapnije Šandong.

Planirano je da prva od tri deonice bude završena do kraja 2023. a cela saobraćajnica do novembra 2024.

Na trasi saobraćajnice biće više od 20 mostova i nadvožnjaka, uključujući novi most preko Velike Morave.

Kuda će proći trasa brze saobraćajnice?

Nova saobraćajnica počinje od isključenja sa autoputa kod požarevačke petlje i uglavnom prati postojeću trasu takozvanog „beogradskog puta“ i obilaznice za Veliko Gradište, a nakon prelaska Mlave samo u nekim delovima prati sadašnju saobraćajnicu, obilazeći sela na teritoriji Požarevca, Velikog Gradišta i Golupca. Postojeći put bi trebalo da bude zadržan za odvijanje saobraćaja u samim naseljima.

Širina jedne vozne trake bi trebalo da bude 3,50 metra, a zbog konfiguracije terena i ukrštanja sa vodotokovima planirana je izgradnja većeg broja različitih objekata, kao što su mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci i propusti.

U koridoru novog državnog puta Prve-be (IB) kategorije moguće je formiranje odmorišta sa prostorom za parkiranje, benzinskim pumpama, javnim govornicama i po potrebi restoranima i prodavnicama. Obostrano, na 66 kilometru saobraćajnice planom je predviđeno formiranje odmorišta .

Biće dozvoljeno zadržavanje postojećih stanica za snabdevanje gorivom, pri čemu će svi elementi uređenja lokacija i njihove rekonstrukcije biti definisani izradom urbanističkog projekta.

U pitanju su stanice na 6.kilometru sa desne strane kod Male Krsne, na 6.kilometru sa leve strane kod Male Krsne, na 10.kilometru sa desne strane kod Dragovca. Takođe, pumpa na izlazu iz Požarevca sa desne strane u smeru ka Beogradu, na izlazu iz sadašnjeobilaznice se zadržava u funkciji.

Prostornim planom je utvrđen položaj ukupno 24 raskrsnica i petlji, kao i 22 podvožnjaka i nadvožnjaka na budućoj trasi.